متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟
سرخط خبرها

صدور حکم برای ۲۳ عضو باند تقلب و افشای سوالات کنکور

  • کد خبر: ۱۷۹۱۵۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
صدور حکم برای ۲۳ عضو باند تقلب و افشای سوالات کنکور
مرکز رسانه قوه قضاییه از صدور حکم ۲۳ متهم در پرونده موسوم به باند مجرمین تقلب و افشای سوالات آزمون سراسری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی که دستگاه قضایی در راستای احقاق حقوق عامه به آن رسیدگی کرده و منجر به صدور حکم شده است، پرونده موسوم به «باند مجرمین تقلب و افشای سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱» است که در دادگاه کیفری دو شهرستان پیرانشهر مورد رسیدگی قرار گرفت.

این پرونده ۲۳ متهم دارد که اتهام آن‌ها ایجاد باند و شبکه تقلب در آزمون سراسری، تحصیل مال نامشروع، کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات، تلاش جهت دستیابی به سوالات و پاسخ سوالات آزمون سراسری از طریق تشکیل باند و تشکیل شبکه تقلب از طریق وسایل غیرمجاز مثل وسایل الکترونیکی و رادیویی در حین برگزاری آزمون سراسری بوده است.

اعضای این باند با استفاده از وسایل الکترونیک از قبیل VIP CARD و مینی هندزفری‌های مخصوص جهت نصب در گوش داوطلبان، از طریق گوینده مستقر در خارج از حوزه برگزاری آزمون با آموزش کددهی به داوطلبین و رمزنگاری سوالات و پاسخ‌ها سعی به تقلب رسانی به داوطلبین برای پاسخ گویی به سوالات را داشتند.

متهمان این پرونده مبالغ سنگینی از داوطلبین بابت هزینه تجهیزات و دادن پاسخ‌های سوالات در آزمون سراسری دریافت کرده بودند.

بر همین اساس و پس از بررسی‌های دقیق قضایی و برگزاری جلسات دادگاه، متهمین این پرونده به حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

همچنین یکی از متهمان پرونده از عواید ناشی از فروش تجهیزات فنی تقلب اقدام به خرید یک دستگاه خودروی ۲۰۷ کرده بود که دادگاه این خودرو را هم به نفع دولت ضبط کرد.

منبع: همشهری‌آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->